Vi använder oss av cookies för att göra din upplevelse bättre.

Statistik

Statistik

Formex har under en serie av år följt utvecklingen av besökare till både vår- och höstmässan. Undersökningarna har använts för att utveckla och anpassa mässan efter besökarnas och utställarnas önskemål.

Sammanfattning besökar & utställarstudie

Formex har under en serie av år följt utvecklingen av besökare till både vår- och höstmässan. Undersökningarna har använts för att utveckla och anpassa mässan efter besökarnas och utställarnas önskemål.

På uppdrag av Formex utför Fairlink under mässan intervjuer med våra besökare och utställare.

Syftet med undersökningen är gällande våra besökare:
• Att kontinuerligt följa upp och bevaka publiksammansättning, samt mässpublikens attityd till mässan
• Att få fram underlag för produktutveckling, reklam, mediaval, samt säljargument både gentemot besökare och utställare
• Att mäta servicen på Stockholmsmässans olika servicefunktioner

Besökarprofil januari 2017 »

Besökarprofil augusti 2017 »

Syfte med undersökningen gällande våra utställare:
• Att utvärdera utställarnas åsikter om mässan
• Att få en bild av utställarnas effekter av mässdeltagandet
• Att kontinuerligt mäta utbudet och kvaliteten hos Stockholmsmässans olika servicefunktioner

 

Sammanfattning besökar & utställarstudie januari 2017

 

Basic Statistics

Januari Formex


Swedish Trade Visitors Intern. Trade Visitors Total Trade Visitors Totalt Media Grand total Visitors Unique Companies
2017   20 147   1 899   22 439   779   23 218  9 328
2016   22 169   2 039   24 470   816   25 286  10 248
2015   21 692   1 831   23 835   890   24 725  10 018

 

Augusti Formex


Swedish Trade Visitors Intern. Trade Visitors Total Trade Visitors Totalt Media Grand total Visitors Unique Companies
2017   18 145
  2 376
  20 753
  593
  21 378
  8 936
2016   19 598   2 214   21 883   779   22 662   9 293
2015   20 136   2 279   22 529   776   23 305   9 617

 


FAIRLINK AB

ELMIAVÄGEN 11, 554 54 JÖNKÖPING

INFO@FAIRLINK.SE —WWW.FAIRLINK.SE

Fairlink jobbar för att utveckla mässor och mässdeltaganden. Vi vänder oss till mässarrangörer och utställare. Våra erbjudanden innefattar utvärderingar och utbildningar, som gör mässor mer lönsamma.