Vi använder oss av cookies för att göra din upplevelse bättre.

logga ren

Vi byter logotyp inför vårens mässa!

Inför årets första mässa har vi inlett ett nytt spännande samarbete med branding- och kommunikationsbyrån BrittonBritton. De har fått i uppdrag att utforma vår nya logotyp och vårt nya visuella och grafiska manér. Utgångspunkten var att utveckla ett kommunikativt uttryck som är både modernt, klassiskt och lekfullt. Ett viktigt redskap i det nya manéret är den fotografiska bilden.

”Formex är ju en arena för föremål och vi tycker att det är inspirerande att besjäla de många härliga objekten genom att skapa olika små egna världar där produkterna får ett eget liv genom fotografi”, säger Christina Britton, creative director vid BrittonBritton.

BrittonBritton grundades av paret Christina och Claes Britton 1993. Byrån är inriktad på kommunikation inom områden som mode, design, konst och livsstil. Under 90-talet utgav BrittonBritton det internationella mode-och livsstilsmagasinet Stockholm New. 

Du finner vårt nya grafiska manér här!