Gör affärer på Nordens största inredningsmässa

Varför ska du ställa ut på Formex? Vad innebär det att ställa ut, och vilka besökare kan du vänta dig?
Formex är en mötesplats där besökare från hela världen samlas två gånger om året för att göra affärer, botanisera bland hundratals produktnyheter, lyssna på inspirerande föreläsningar, möta likasinnade och få det absolut senaste inom trender och nyheter.

 

Formex besökare
Här träffar du nationella och internationella inköpare, agenter, grossister, importörer, formgivare, producenter och media från hela inrednings- och presentbranschen.

▸ 93% av besökarna på Formex har köpinflytande
▸ 
86% av besökarna tycker att Formex är betydelsefullt för deras affärsverksamhet
▸ 
65% av besökarna hittade nya leverantörer på Formex
▸ 71
% av besökarna är chefer, ägare eller inköpare.

Besökarprofil 2022

I vår besökarprofil (PDF) finner du en sammanfattning av Formex besökare under mässtillfället i augusti 2022.

Ladda ner besökarprofilen

Att ställa ut på Formex - Steg för steg

1. Välj vilket monteralternativ som passar bäst för er verksamhet
2. Kontakta våra säljare för att boka er monter
3. Förbered er och fundera ut ett mål med ert företags medverkan på Formex
4. Marknadsför ert deltagande
    - Bjud in era kunder
    - Använd era sociala medier för att berätta om ert deltagande

 

Lindform

"Vi har ställt ut på Formex två gånger per år, nästan varje år, sedan Lindform grundades. Främst för att träffa befintliga kunder och för att träffa nya kunder. Bästa tipset till nya utställare är att tänka på ljudet, en monter med trevlig belysning gör att dina produkter kommer fram ännu bättre." - Lindform

Mrs Mighetto

"Vi var väldigt nöjda med att sälja i Formex Popup shop. Ett fint sätt att dubbelexponera sig. Många kom till vår monter efter att ha sett våra böcker i butiken. Bästa tipset är att inte vara rädd för att visa ert befintliga sortiment. I vanlig ordning funkar nog "gör sin grej" bra, inte titta för mycket på alla andra. Sätt även upp konkreta mål vad man förväntar sig av mässan." - Mrs Mighetto

DBKD

"Att Formex går av stapeln två gånger per år samt att mässan hålls i Stockholm är en stor fördel i vårt relationsskapande med kunden. Vårt showroom ligger i Västergötland så det är fantastiskt att kunna träffa så många av våra kunder på samma plats på Formex. Vi skickar alltid ut entréinbjudningar till våra kunder. Så väljer man att boka ett möte med oss på mässan så skickar vi även en fribiljett."
- DBKD

Happynest

"Vi ser Formex som säljstarten inför varje ny säsong! I vår stora monter får kunderna träffa medarbetare, äta och dricka gott, samt ta del av vårt unika koncept som kan få deras försäljning att lyfta. Det är viktigt att göra ett gediget förarbete med att bjuda in kunder, vi kontaktade alla kunder per telefon innan mässan. Vi skickade även ut ett antal nyhetsbrev med information, kommande nyheter och våra olika mässerbjudanden." - Happynest

Larssons Trä

"Formex är den bästa plattformen för att nå ut till våra presentkunder. Vi får beställningar direkt på mässan vilket innebär att vi också får svart på vitt hur vi ska lägga upp vår produktion. Sedan 1985 har vi ställt ut två gånger per år och just på vårmässan är många av våra utländska kunder på besök." - Larssons Trä

Yvelis

"Ha inte för höga förväntningar på direktresultat, räkna inte ordrar under mässan, många kontakter behöver man jobba med under flera mässor och man får ofta beställningar längre fram som är knutna till Formex. Lämna ut så mycket material du bara kan till alla, och var inte rädd att prata med folk, både besökare och utställare, det bidrar till många goda tips och fina vänner." - Yvelis

Tveka inte att kontakta våra säljare vid frågor

Maria Hallesson

Sales Manager

+46 8 749 42 88

Wail Eltayeb

Sales Manager

+46 8 749 44 58

Amelia Lindström

Sales Manager

+46 8 749 44 19