Den här webbplatsen använder cookies för att förbättra din upplevelse, för statistik och för att visa skräddarsydda annonser. Genom din användning av webbplatsen godkänner du att vi använder dessa cookies.Läs mer om vår cookiepolicy »

Formex hallkarta augusti 2019

Ny indelning av områden på Formex augusti 2019

Som Nordens ledande mötesplats för formgivning och inredningsdesign ser Formex till att alltid vara ett steg före och utvecklas. Omvärlden har också förändrats och vi ser nya köpmönster, inte minst via input från undersökningar bland er utställare. Inför augusti tas det därför ett nytt grepp om hallarna och vi presenterar ett uppdaterat och nytänkande Formex, vilket stöttas av branschorganisationen PUFF. Tillsammans känner vi stark tilltro att nå ökad vitalisering, möjlighet till att tillgodose önskade monterstorlekar och att ge besökarna en tydlig bild över de olika avdelningarna.

Det är inspirerande att Formex tar nästa steg framåt och genomför förändringar och nytänk. Vissa produktgrupper växer medan andra minskar, där det finns plats finns det sällan efterfrågan. Det är därför viktigt att mässan, dess flöde och produktgrupperingar ses över och uppdateras med jämna mellanrum. När förnyelse sker ser vi sådant vi tidigare missat. Förändring framåt är alltid positivt.

Helena Lidh ordförande i PUFF

 

Här är Formex nya produktområden:

HALL A:

DINING

I Formex nya område Dining ryms allt som förgyller upplevelsen kring det dukade bordet. Där omfamnas helheten, från preparering till servering, till vardags som till fest

PRODUKTEXEMPEL: glas och porslin, köksartiklar, bords- och kökstextilier, bar och drinktillbehör, knivar, bakning, keramik, bestick, skålar, mathantverk och gourmetgåvor. 

SCANDINAVIAN LIVING

Begreppet Scandinavian Living är ett etablerat, internationellt riktmärke inom design och interiör. Här förenas varumärken och produkter som har de nordiska form- och materialvalen som gemensam nämnare.

PRODUKTEXEMPEL: interiörkoncept och heminredning med det skandinaviska uttrycket i fokus, hantverk och slöjd.

 

LIFESTYLE LIVING

Området Lifestyle Living riktar sig till inköparen och besökaren som fokuserar på kommersiell design.

Här tas temperaturen på aktuella trender och det senaste inom inredning och design för hemmet.

Interiörer som i färg och form uttrycker den personliga stilen.
PRODUKTEXEMPEL: interiörkoncept, heminredning, textilier, mindre möbler, livsstilsprodukter.


HALL B:

UPCOMING

Formex är en given plattform för morgondagens formgivare och designers. I området Upcoming presenteras utvalda talanger i form av Design Talents. I Next Step finns företag i tidig etableringsfas.I området Upcoming får besökaren också möjlighet att se spännande projekt från skolor och föreningar inom design. Allt samlat under ett och samma tak i syfte att ge de allra bästa av förutsättningar för morgondagens stjärnor.
DELOMRÅDEN: Design talents, Next Step, skolor och projekt.

KIDS & GIVING

Det nya området Kids & Giving fokuserar på gåvor för livets alla tillfällen. I en värld där mottagaren

redan har det mesta, blir omtanken bakom gåvan och presentationen av den desto viktigare.

PRODUKTEXEMPEL: designade gåvor, utvalda detaljer och smarta objekt, produkter till barn och souvenirer.

 

ADDING

I området Adding samlas utställare med produkter som adderar det där lilla extra till inredningen eller klädseln. Här finns bredden som omfattar likväl mode och funktion. Exempelvis säsongsprodukter såsom flip-flops och tunikor för butiken vid havet, gummistövlar för pop-up-butiken på festivalen, eller en skön sjalpläd att svepa över axlarna en kulen dag hemma. Till Adding kommer inköparna som söker detaljerna till sortimentet i den välsorterade inredningsbutiken.

PRODUKTEXEMPEL: accessoarer, mode, smycken, inredningsdetaljer


HALL C:

 

GARDEN & LIVING  
I området Garden & Living presenteras inredningen och objekten som förstärker och förgyller.

PRODUKTEXEMPEL: ett brett sortiment inom atmosfärsskapande inredningsprodukter. Belysning, växter, faux botanicals, krukor, kort, papper och förpackningar.

 

HALL AG: 

WELLBEING 

Nya området Wellbeing riktar sig till en växande livsstil där man gör medvetna produktval för själslig balans. Genuint och sinnligt med välmående i fokus och en uppskattning för det estetiska. I Wellbeing ryms allt från dofter för välbefinnande till designade träningsprodukter som ger energi att möta en intensiv vardag

PRODUKTEXEMPEL: rumsdofter, tvålar, sinnliga material, redskap och produkter för träning och välmående.

 

 

Priser augusti 2019

 

Monterhyra

Singel                                                               1 310 kr/kvm

Prenumeration* upp till 75 kvm                        1 220 kr/ kvm

Prenumeration* över 75 kvm                            1 160 kr/ kvm

 

PUFF Abonnemang* upp till 75 kvm                1 220 kr/ kvm

PUFF Abonnemang*  över 75 kvm                   1 160 kr/ kvm

 

Design Talents                                                   4 400 kr / monter
Next Step                                                           6 500 kr / monter

*Prenumeration eller Abonnemang kräver minst 30 kvm per mässa

Anmälningsavgifter

Anmälningsavgift                                               2 950 kr / mässa

Anmälningsavgift Design Talent                        950 kr/ mässa

Anmälningsavgift Next Step                              950 kr / mässa

                                                         

I anmälningsavgiften ingår företagsuppgifter synliga i katalog och på hemsida samt tio entrébiljetter.