Den här webbplatsen använder cookies för att förbättra din upplevelse, för statistik och för att visa skräddarsydda annonser. Genom din användning av webbplatsen godkänner du att vi använder dessa cookies.Läs mer om vår cookiepolicy »

Werner

Konsten att bjuda in till Formex

Utställaren Werners Gourmetservice i området ”Dining” lyckas bättre än de allra flesta med att attrahera besökare till sin monter.

Formex har pratat med Brand Manager Camilla Zander på Werners Gourmetservice, för att se hur just de arbetar med att driva besök till sin monter. Camilla betonar direkt vikten av att ha en bra och nära relation till sina återförsäljare och delar med sig av sina knep för att säkerställa att de möter både befintliga och nya kunder under Formex.

”Vi påbörjar arbetet direkt när de digitala biljetterna släpps. Vi försöker integrera biljettinbjudningarna till att bli en naturlig del av arbetet i vår vardag. Våra säljkårer har alltid med sig biljetter och bjuder löpande in både befintliga kunder och potentiella nya kunder, både vid personliga besök och via mail.”

 

Werners Gourmetservice har varit prenumerationsutställare på Formex senaste två åren och marknadsför flera olika varumärken, både egna och externa, såsom exempelvis välkända Valhrona, Illy och Dammann Frères. Många av kunderna, butiker inom inredning och delikatesser, uppskattar speciellt att få tillfälle att komma och uppleva de senaste produktnyheterna och kommande säsongsvaror på plats under Formex samt ta del av aktuella erbjudanden, innan de lägger sina beställningar. En avgörande faktor för framgång över tid är att bygga långsiktiga relationer med kunder genom att kontinuerligt hålla kontakten, både före och under mässgenomförandet. På Werners Gourmetservice arbetar man strukturerat med just detta och utöver att personligen bjuda in kunder använder sig företaget av flera olika kanaler för sina inbjudningar och kommunikation i övrigt.


”Arbetet med att sprida budskapet att vi kommer finnas på plats pågår sedan i alla kanaler som vi har tillgång till. Både via hemsida, nyhetsbrev, personliga mail och sociala medier såsom Instagram, Facebook och Instagram Stories används också kontinuerligt. Vi vill att så många som möjligt ska veta att vi kommer att finnas på Formex och att de också får en biljett, så att de kommer och besöker oss. På detta sätt får vi både in ordrar och hittar morgondagens kunder!”

 

Camilla
Camilla Zander Brand Manager, Wernes Gourmetservice