Den internationella trendbyrån Carlin bygger en unik inspirationsutställning för Formex

Under Formex 14–17 januari, 2020, står detaljhandelns utmaningar i fokus när den internationella trend- och contentbyrån Carlin intar Stockholmsmässans entréhall med sin utställning Retail hub. Syftet är att både inspirera och bjuda på nya insikter för utställare och besökare genom att lyfta högaktuella teman inom retail; så som hållbarhet, den växande e-handelns framfart och inredningsbranschens behov av omställning.

Carlin är världens första trendbyrå som startade för att förse mode- och textilindustrin med ”trend intelligence” och har idag representation i 25 länder. Utställningen Retail hub, som de har skapat för Formex, handlar bland annat om förhållandet mellan fysisk och digital handel, en högaktuell fråga för mässans besökare och utställare. Utställningen som byggs upp på Stockholmsmässans entrétorg kommer vara en plats där människor, objekt och idéer kan mötas. För första gången i Formex historia kommer det även finns en butik på entrétorget – POPIN@RETAILHUB.

– We are proud to have been invited by Formex to participate at this this significant platform for Nordic interior design. Sweden is one of the world’s leading countries when it comes to early adaption of new consumer behaviours, sustainability and craftsmanship and we hope we can contribute with an international perspective and learn more, together, says Ambre Venissac, Trend analyst.