Långsiktiga relationer - DBKD

DBKD har under de senaste åren tagit inredningsvärlden med storm med flera ikoniska produkter som t.ex. den trendriktiga krukserien ”Cloudy”, formgiven av Hanna Wessman. DBKDs affärsidé grundar sig i att hitta en plats för kreativ och unik design. 

Karin har ställt ut på Formex sedan 2007 och med DBKD sedan det grundades 2012. Dessutom har DBKD vunnit Formex Best Promotion, genom att vara den utställare som bjöd in och genererade flest besökare.

Karin Dahlin Gunterberg, grundare och designer på DBKD blev mycket glad för utmärkelsen, som innebär möjlighet att nå ut till ännu fler då vinsten består av ett marknadsföringspaket i Formex kanaler. ”Vi har jobbat med att bjuda in kunder på detta vis under ett par års tid, så det är väldigt roligt att se att det har gett resultat”, säger Karin.

Formex Highlights

DBKD bjuder in sina kunder genom postala inbjudningar inför varje Formex, där entréinbjudan till mässan alltid är inkluderade. ”Väljer man att boka ett möte med oss på mässan – skickar vi även en fribiljett till kunden”. DBKD ser ett stort värde i att träffa kunder på mässan, då de får tillfälle att visa nyheter samt att de får en direkt återkoppling för hur produkterna säljer. En stor anledning till att det är viktigt för DBKD att delta på Formex är att de får träffa inköparna, vilka är ansiktet utåt mot slutkunden. ”Vi gillar att skapa långsiktiga relationer och har många kunder som har varit med oss från starten, vilket vi är väldigt tacksamma för”, säger Karin.
 
Att Formex går av stapeln två gånger om året samt att mässan hålls i Stockholm ser de som en stor fördel i deras relationsskapande med kund. I och med att DBKDs showroom ligger i Västergötland, så kan det vara svårt för kunder att ta sig dit. Formex är därför en perfekt mötesplats för företaget. ”Det är fantastiskt att kunna träffa så många av våra kunder på samma plats”, avslutar Karin.