Happynest – Interior Business Made Easy

Happynest gör det lätt och roligt att driva egen butik. De erbjuder produkter och helhetslösningar både för fysiska butiker och e-handel. Under Formex i augusti 2019 visade Happynest upp 12 olika varumärken och nådde många nya kunder.

Om Happynest

Vi arbetar nära våra varumärken för att kunna erbjuda prisvärd, men samtidigt högkvalitativ, design och heminredning. Happynest ligger i framkant inom digitaliseringen, och vi hjälper våra kunder att kombinera traditionell handel med den växande onlinehandeln. Interior Business Made Easy, det är kärnan i allt vi gör och vår drivkraft, berättar Happynests grundare och vd Johan Sjöstedt.

Varför Formex?

Våra kunders försäljning startar på Formex! Vi ser Formex som säljstarten inför varje ny säsong. Vi får chans att möta våra kunder, låta dem ta del av våra nyheter och unika mässerbjudanden. I vår stora monter får kunderna träffa medarbetare på Happynest, äta och dricka gott, samt ta del av vårt unika koncept som kan få deras försäljning att lyfta.

Bäst från Formex

Alla nya kunder som valde att börja jobba med oss. Det är alltid givande och upplyftande att höra deras berättelser om hur det är att driva butik i Sverige, vad de behöver och sedan tillsammans hitta vägar framåt för vårt samarbete. Våra partners, som vi föredrar att kalla våra kunder, ger oss väldigt mycket uppslag och idéer till att utveckla och förbättra vårt leverantörskap – det är riktigt roligt!

Tips till utställare


Det är viktigt att göra ett gediget förarbete med att bjuda in kunder. Kunden hittar inte alltid dig spontant. Det är du som leverantör som behöver vara aktiv och intressant. Vi kontaktade alla kunder per telefon innan mässan. Vi skickade även ut ett antal nyhetsbrev med information kring mässan, kommande nyheter och våra olika mässerbjudanden.