Framtidens kundmöten i detaljhandeln

Under tisdagen på Formex är temat Retail och detaljhandelns mest aktuella ämnen diskuteras. Under parollen, maxade kundmöten i den nya retailvärlden, berättar föreläsare från olika branscher om hur kundmöten förändras när fler företag flyttar handeln online/i handelns strukturomvandling. 

Det är branschtidningen Market, som har stenkoll på det senaste inom detaljhandeln, som håller i dagen och flera välkända profiler och föreläsare delar med sig av sina erfarenheter.  Dagens första föreläsare är Lotta Eriksson, vice vd på Daymaker. Hon berättar om potentialen i det personliga kundmötet och att en kund som känner sig välkomna handlar mer. Därefter beskriver Fredrik Palm, vd Desenio, hur du skapar träffsäkra kundmöten och kundupplevelser i nätbutiken. Missa inte när Lars Welin, kommersiell redaktör på Market, presenterar hur detaljisterna ser på kundmötet. De tre spaningarna knyts ihop i en gemensam spännande paneldebatt.

 

Under temadagens eftermiddag kommer Magnus Ohlsson, retailexpert, berätta om hur starka kundupplevelser i butik och online bygger både lojalitet och varumärke.

Därefter berättar författare Annika R Malmberg hur butikssäljare ska navigera när de digitala marknadsplatserna växer fram. Håkan Lundstedt, vd Synsam Group, berättar vidare om slaget i butiken, att alltid utgå från kunden och hur optik är en livsstil. Dagen avslutas med en paneldebatt om hur framtidens kundmöten ser ut i olika kanaler.

Mer information om programmet och tider för föredragen kommer inom kort!