Den här webbplatsen använder cookies för att förbättra din upplevelse, för statistik och för att visa skräddarsydda annonser. Genom din användning av webbplatsen godkänner du att vi använder dessa cookies. Läs mer om vår cookiepolicy »

Kunskapstavlan

”Efter Formex hade vi över 50 återförsäljare”

Jennie Bergström Lindfors, en av grundarna bakom Kunskapstavlan och utställare från områden Next Step på Formex delar med sig av sina erfarenheter från mässan.

Artikel författad av Jennie Börs, först publicerad i Södra Dalarnes Tidning, 2 oktober.

Att förmedla viktig kunskap genom design var grundidén. I dag har Kunskapstavlan lanserat flera olika kollektioner, där tavlan som förmedlar livräddning på barn ses som den absolut viktigaste. - Vi vill få in kunskapen i vardagen, säger grundaren Jennie Bergström Lindfors.

Jennie Bergström Lindfors beskriver att Kunskapstavlan sedan starten blivit väl etablerad på den svenska marknaden. Förutom den egna webbshopen har de också en stor mängd återförsäljare.
- Vi ställde ut på Formex strax efter lanseringen och redan efter det hade vi över 50 återförsäljare. Det var chockerande, men samtidigt jätteroligt och helt fantastiskt. Vi är så tacksamma för resan och är stolta över våra produkter.


Just nu pågår arbetet med flera nyheter för fullt. Utöver det finns också en ambition att sprida kunskapstavlan utanför Sveriges gränser, där samarbeten i exempelvis Norge och Tyskland redan har påbörjats.
- Det roligaste är ändå att vi redan har distributörer i Japan, vilket är jättespännande. De älskar tavlorna och intressant är att de vill ha allt på svenska.