Den här webbplatsen använder cookies för att förbättra din upplevelse, för statistik och för att visa skräddarsydda annonser. Genom din användning av webbplatsen godkänner du att vi använder dessa cookies.Läs mer om vår cookiepolicy »

Formex hallkarta augusti 2019

Produktområden

  • Formex är uppdelat i olika produktområden. Här kan du läsa om vilka produkter som ställs ut i de olika hallarna.


  • DINING

    HALL A

    I Formex nya område Dining ryms allt som förgyller upplevelsen kring det dukade bordet. Där omfamnas helheten, från preparering till servering, till vardags som till fest

    PRODUKTEXEMPEL:
    glas och porslin, köksartiklar, bords- och kökstextilier, bar och drinktillbehör, knivar, bakning, keramik, bestick, skålar, mathantverk och gourmetgåvor.


  • SCANDINAVIAN LIVING

    HALL A

    Begreppet Scandinavian Living är ett etablerat, internationellt riktmärke inom design och interiör. Här förenas varumärken och produkter som har de nordiska form- och materialvalen som gemensam nämnare.

     

    PRODUKTEXEMPEL:

    interiörkoncept och heminredning med det skandinaviska uttrycket i fokus, hantverk och slöjd.


  • LIFESTYLE LIVING

    HALL A

    Området Lifestyle Living riktar sig till inköparen och besökaren som fokuserar på kommersiell design.

    Här tas temperaturen på aktuella trender och det senaste inom inredning och design för hemmet.

    Interiörer som i färg och form uttrycker den personliga stilen.

    PRODUKTEXEMPEL:

    interiörkoncept, heminredning, textilier, mindre möbler, livsstilsprodukter.


  • UPCOMING

    HALL B

    Formex är en given plattform för morgondagens formgivare och designers. I området Upcoming presenteras utvalda talanger i form av Design Talents. I Next Step finns företag i tidig etableringsfas.

    I området Upcoming får besökaren också möjlighet att se spännande projekt från skolor och föreningar inom design. Allt samlat under ett och samma tak i syfte att ge de allra bästa av förutsättningar för morgondagens stjärnor.

    DELOMRÅDEN:

    Design talents, Next Step, skolor och projekt.


  • KIDS & GIVING

    HALL B

    Det nya området Kids & Giving fokuserar på gåvor för livets alla tillfällen. I en värld där mottagaren

    redan har det mesta, blir omtanken bakom gåvan och presentationen av den desto viktigare.


    PRODUKTEXEMPEL:

    designade gåvor, utvalda detaljer och smarta objekt, produkter till barn och souvenirer.
  • ADDING

    HALL B

    I området Adding samlas utställare med produkter som adderar det där lilla extra till inredningen eller klädseln. Här finns bredden som omfattar likväl mode och funktion. Exempelvis säsongsprodukter såsom flip-flops och tunikor för butiken vid havet, gummistövlar för pop-up-butiken på festivalen, eller en skön sjalpläd att svepa över axlarna en kulen dag hemma. Till Adding kommer inköparna som söker detaljerna till sortimentet i den välsorterade inredningsbutiken.


    PRODUKTEXEMPEL:

    accessoarer, mode, smycken, inredningsdetaljer


     

  • WELLBEING

    HALL AG

    Nya området Wellbeing riktar sig till en växande livsstil där man gör medvetna produktval för själslig balans. Genuint och sinnligt med välmående i fokus och en uppskattning för det estetiska. I Wellbeing ryms allt från dofter för välbefinnande till designade träningsprodukter som ger energi att möta en intensiv vardag

     

    PRODUKTEXEMPEL:

    rumsdofter, tvålar, sinnliga material, redskap och produkter för träning och välmående.


  • GARDEN & LIVING

    HALL C

    I området Garden & Living presenteras inredningen och objekten som förstärker och förgyller.

     

    PRODUKTEXEMPEL: ett brett sortiment inom atmosfärsskapande inredningsprodukter. Belysning, växter, faux botanicals, krukor, kort, papper och förpackningar.