Den här webbplatsen använder cookies för att förbättra din upplevelse, för statistik och för att visa skräddarsydda annonser. Genom din användning av webbplatsen godkänner du att vi använder dessa cookies.Läs mer om vår cookiepolicy »

Formex hallkarta augusti 2019

Formex får ny kostym i augusti

Nya möjligheter och en helt ny hall-layout på Formex – Nordens ledande mässa för inredningsdesign. Till mässan i augusti kommer Formex att genomgå en stor förnyelse med nya produktområden och en ny uppdelning i utställningshallarna.
Omvärlden förändras och mässan vill vitalisera och bli en än mer optimerad marknadsplats där utställare och besökare kan nätverka och hitta inspiration.

För Formex är det av stor vikt att alltid ligga i framkant för att kunna möta marknadens nya behov. Mässan har endast genomgått mindre förändringar sedan 2011, så det är hög tid att mässan får en ny och bättre anpassad kostym. Detta lagom till höstens Formex 20-23 augusti­, den 112:e i ordningen sedan starten 1960.
– Vi vill vitalisera Formex och göra mässan mer spännande, i syfte att möta de nya köpbeteenden vi ser, bland annat när det gäller e-handel, säger Formex projektchef Christina Olsson.

Här är Formex nya produktområden:

DINING

HALL A

I Formex nya område DINING får du som utställare möjlighet att visa upp allt härligt som finns att erbjuda både inköpare och besökare i syfte att förgylla upplevelsen kring det dukade bordet. DINING omfamnar helheten, från preparering till servering, till vardags som till fest. Livsstilen kompletteras av kvalitativa och njutningsbara smaker valda med omsorg.

Produktexempel inom DINING: glas och porslin, köksartiklar, bords- och kökstextilier, bar och drinktillbehör, knivar, bakning, keramik, bestick, skålar, mathantverk och gourmetgåvor.

 


SCANDINAVIAN LIVING

HALL A

Begreppet som är ett etablerat, internationellt riktmärke inom design och interiör. I området SCANDINAVIAN LIVING förenas varumärken och produkter som har de nordiska form- och materialvalen som gemensam nämnare. Tillsammans skapas en destination på mässan för besökaren som vill uppleva den kvalitet och atmosfär som är så kännetecknande för den skandinaviska livsstilen.

Produktexempel inom SCANDINAVIAN LIVING: interiörkoncept, heminredning, hantverk och slöjd med det skandinaviska uttrycket i fokus.

 

 

LIFESTYLE LIVING

HALL A

Området LIFESTYLE LIVING riktar sig till inköparen och besökaren som fokuserar på kommersiell design. Här tas temperaturen på aktuella trender och det senaste inom inredning och design för hemmet. Interiörer som i färg och form uttrycker den personliga stilen.

Produktexempel inom LIFESTYLE LIVING: interiörkoncept, belysning, heminredning, textilier, mindre möbler, livsstilsprodukter.

 

UPCOMING

HALL B

Formex är en given plattform för morgondagens formgivare och designers. I området UPCOMING presenteras utvalda talanger i form av Design Talents. I Next Step finns företag i tidig etableringsfas. I området UPCOMING får besökaren också möjlighet att se spännande projekt från skolor och föreningar inom design. Allt samlat under ett och samma tak, i syfte att ge de allra bästa av förutsättningar för morgondagens stjärnor!

Delområden: Design Talents, Next Step, skolor och projekt.

 

 

KIDS & GIVING

HALL B

I området KIDS & GIVING finner du gåvor för livets alla tillfällen samt produkter för barn i alla åldrar. I en värld där mottagaren redan har det mesta blir omtanken bakom gåvan och presentationen av den desto viktigare. Smart gifts, svenskt hantverk, utvalda detaljer och nytänkande produkter för barn så väl som deras föräldrar ryms inom KIDS & GIVING. Kreativ och fin paketering matchar ett omsorgsfullt utvalt innehåll som uppskattas av både människor och favorithusdjur

Produktexempel inom KIDS & GIVING: leksaker, barnkläder, designade gåvor, utvalda detaljer och smarta objekt, produkter och gåvor produkter till barn, hantverk, slöjd, souvenirer, kort, papper och förpackning.

 

 

ADDING

HALL B

I området ADDING samlas utställare med produkter som adderar det där lilla extra till inredningen eller klädseln. Här finns bredden som omfattar likväl mode och funktion. Från säsongsprodukter såsom flip-flops och tunikor för butiken vid havet, gummistövlar för pop-up-butiken på festivalen eller en skön sjalpläd att svepa över axlarna en kulen dag hemma. Till ADDING kommer inköparna som söker detaljerna till sortimentet i den välsorterade inredningsbutiken.

Produktexempel inom ADDING: accessoarer, mode, smycken, inredningsdetaljer

 

WELLBEING

HALL AG

Nya området WELLBEING riktar sig till en växande livsstil där man gör medvetna produktval för själslig balans. Genuint och sinnligt med välmående i fokus och en uppskattning för det estetiska. I WELLBEING ryms allt från dofter för välbefinnande till designade träningsprodukter som ger energi att möta en intensiv vardag.

Produktexempel inom WELLBEING: rumsdofter, tvålar, sinnliga material, redskap och produkter för träning och välmående.

 

GARDEN & LIVING

HALL C

Här finner inköparen som värdesätter de dekorativa inslagen i vår omgivning och som är medveten om att det ofta är just dessa objekt som definierar och rummets atmosfär. I området GARDEN & LIVING presenteras inredningen och objekten som förstärker och förgyller, sida vid sida om växter som inredningsaccessoar, såväl levande som i form av moderna faux botanicals.

Produktexempel inom GARDEN & LIVING: ett brett sortiment inom atmosfärsskapande inredningsprodukter, växter, krukor och tillbehör till blomsterarrangemang.